کد خبر : 457
تاریخ انتشار : شنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۶

پیشرفت فیزیکی ۵۸ درصدی پروژه راه آهن سنندج- همدان

پیشرفت فیزیکی ۵۸ درصدی پروژه راه آهن سنندج- همدان

پیشرفت فیزیکی ۵۸ درصدی پروژه راه آهن سنندج- همدان قائم مقام معاونت ساخت و توسعه راه آهن کشور از پیشرفت فیزیکی پروژه راه آهن همدان- سنندج به میزان ۵۸ درصد از نظر زیرسازی در سه قطعه مجزا خبر داد. به گزارش ایوا به نقل از مهر، عباس خطیبی شامگاه پنجشنبه در جریان بازدید وزیر راه

پیشرفت فیزیکی ۵۸ درصدی پروژه راه آهن سنندج- همدان
قائم مقام معاونت ساخت و توسعه راه آهن کشور از پیشرفت فیزیکی پروژه راه آهن همدان- سنندج به میزان ۵۸ درصد از نظر زیرسازی در سه قطعه مجزا خبر داد.

به گزارش ایوا به نقل از مهر، عباس خطیبی شامگاه پنجشنبه در جریان بازدید وزیر راه و شهرسازی از پروژه راه آهن همدان- سنندج در شهرستان قروه اظهار داشت: مسیر راه آهن همدان-سنندج به طول حدود ۱۵۰.۳ کیلومتر، به عنوان بخشی از راه آهن تهران- همدان- سنندج، مراکز استان های همدان و کردستان را به هم مرتبط می سازد.

به گفته وی مسیر مذکور از ایستگاه همدان منشعب و ضمن عبور از حوالی شهرهای بهار، لالجین، صالح آباد، قروه و دهگلان به ایستگاه سنندج منتهی می گردد.

خطیبی هدف از این پروژه را اتصال سنندج به شبکه راه آهن سراسری از طریق همدان و تهران، امکان توسعه آتی پروژه و اتصال آن به استان های آذربایجان شرقی، غربی و کرمانشاه و تامین ایمنی و رفاه حال مسافرین و کاهش تصادفات جاده ای دانست.

همچنین جذب بخش قابل توجهی از ترافیک جاده ای جهت جابجایی بار و مسافر، توسعه صنعت گردشگری و جهانگردی در منطقه پروژه، کاهش آلودگی های زیست محیطی و اشتغال زایی و محرومیت زدایی از دیگر اهدافی بودند که به آن اشاره شد.

عباس خطیبی به مشخصات کلی پروژه اشاره کرد و گفت: عرض مسیر این پروژه ۶ متر در سطح سابگرید و یک خطه بوده که سرعت طراحی آن ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت مسافری و ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت باری است.

وی با بیان اینکه پروژه زیرسازی راه آهن همدان- سنندج به سه قطعه اجرایی تقسیم گردیده است، طول قطعه اول را ۶۴.۵ کیلومتر با ۲ ایستگاه، طول قطعه دوم ۵۶.۲۲ کیلومتر با ۳ ایستگاه و طول قطعه سوم ۳۰.۵۸ کیلومتر با ۲ ایستگاه عنوان کرد.

خطیبی از پیشرفت فیزیکی قطعه اول به میزان ۶۷.۶۷ درصد، قطعه دوم با ۲۶ درصد و قطعه سوم با ۱۰۰ درصد خبر داد و به گفته وی در مجموع درصد پیشرفت زیرسازی کل پروژه ۵۸.۱ درصد است.

قائم مقام شرکت ساخت و توسعه زیربنای حمل و نقل کشور در ادامه از مشکلات و موانع موجود گفت. مشکلاتی همانند نبود اعتبار نقدی برای مطالبات پیمانکار به میزان ۱۵ میلیارد تومان و آزاد سازی و تحصیل اراضی به میزان۳۰ میلیارد تومان، فقر مصالح در منطقه و وجود موانع و معارضین تأسیساتی که جهت جابجایی آنها نیاز به همکاری دستگاه های اجرایی استان است.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.