کد خبر : 2745
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۵ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۷

شهید صفرعلی پرسیان شهید شاخص سال ۱۴۰۰ بهار شد

شهید صفرعلی پرسیان شهید شاخص سال ۱۴۰۰ بهار شد

شهید صفرعلی پرسیان شهید شاخص سال ۱۴۰۰ بهار شد


اولین جلسه شورای اداری استان همدان در سال 1400 با حضور نماینده ولی فقیه در استان ، استاندار همدان، نمایندگان استان همدان در مجلس شورای اسلامی،ائمه جمعه فرمانداران و مدیران کل دستگاههای اجرایی استان در محل سالن اجتماعات استانداری همدان 14فروردین ماه برگزار شد.

به گزارش ایوا به نقل از صبح الوند، اولین جلسه شورای اداری استان همدان در سال 1400 با حضور نماینده ولی فقیه در استان ، استاندار همدان، نمایندگان استان همدان در مجلس شورای اسلامی،ائمه جمعه فرمانداران و مدیران کل دستگاههای اجرایی استان در محل سالن اجتماعات استانداری همدان 14فروردین ماه برگزار شد.

سردار مظاهر مجیدی فرمانده سپاه انصار الحسین (ع) استان همدان در این جلسه گفت: از سال 92 توانستیم شهدا را اریابی و با توجه به خصوصیاتی که عزیزان داشتند و شرایطی که برای هر سالی بود شهید استان را معرفی کردیم.

وی افزود: در شهرستانها هم بدین صورت که یک شهید شهرستان و یک شهید استان و در کل کشور یک شهید کشوری معرفی می شود و در این مسیر تا جایی که امکان داشت نسبت به زوایای آن شهید و خانواده برنامه ریزی های مختلفی می شد و یک کمیته تشکیل می شود و شهدا را مشخص و نهایتا به یک جمع بندی و شهیدی را انتخاب می کنند.

مجیدی عنوان کرد: از سال 92 که این کار را انجام دادیم از باب تبرک بیشتر نام شهیدان را می بریم تا از روح بزرگ شهدا استفاده بیشتری را برده باشیم.

فرمانده سپاه انصار الحسین (ع) گفت: در سال 92 شهید حاج ستار ابراهیمی اولین شهید شاخص ما بود و سال 92 شهید حسن صوفی، و در 93 شهید علی چیت سازیان ، 94 حسن ترک و در سال 95شهید رسول حیدری و در سال96 شهید سعید قهاری سعید و در سال 97 گروه ابوذر و در سال 98 شهید اسلامیان و در سال 99 شهید محمد سلگی را نامگذاری کردیم.

وی افزود: امسال هم مثل سالهای گذشته چه در شهرستان و استانها نامگذاری شهدا انجام شد و به سازمان بسیج ارسال کردیم که در شهر همدان شهید محمد نیکبخت ، شهرستان ملایرشهید حامد اصفهانی، شهرستان اسد آباد شهیدان عباس و لطفی جمور، تویسرکان شهید علی تیموری و در قهاوند شهید احمدآبادی و در تیپ شهید محمد ظاهری ودر کبودرآهنگ شهید محمد تقی رستمی و در شهرستان بهار شهید صفرعلی پرسیان و نهاوند شهید محمد نوبر و رزن شهیدان مصطفوی و درگزین شهید تقی خسروی و فمنین شهید نعیمی و ناجا شهید رنجبران را معرفی کردیم.

فرمانده سپاه استان گفت: استان همدان برای 13 تن از شهدای دفاع مقدس که درجه دریافت نکرده بودند مجوز را توانستیم بگیریم و درجات سرتیپی آنها ابلاغ شد که اسامی آنها شهید علی چیت سازیان، تقی بهمنی، حبیب مظاهری، حسن ترک، علیرضا حاج بابایی ،محسن زینعلی، حسن صوفی، ستار ابراهیمی، شکری پور و حسن تاجوک و سعید اسلامیان و ناصر قاسمی که این 13 شهید به لطف خداوند درجه سرتیپی را بگیریم و تعدای نیز در آینده نزدیک انجام می شود.

مجیدی ادامه داد: شهید علیرضا حاج بابایی شهید شاخص استان معرفی شد که این شهید فرماندهی رشید در سرپل ذهاب و عملیات رمضان بود ، خانواده این شهید حاج جلال جانباز و رزمنده دفاع مقدس هیتند که دو فرزند این خانواده به شهادت رسیدند شهید ابوالقاسم حاج بابایی در عملیات کربلای 5 و علیرضا حاج بابایی مسول عملیات رمضان و دو داماد این خانواده شهید شکری موحد که مسول بهداری لشکر انصار الحسین (ع) بود و شهید احمدی که این خانواده ترکیبی از شهدا ورزمنده هاست و می توان به عنوان یک الگو ارائه داد این خانواده را.

زندگینامه شهید صفرعلی هوشیاران (پرسیان)

سردار رشید اسلام صفرعلی هوشیاران فرزند علیرضا پاسدار سبزپوش لشگر انصارالحسین (ع) در آبان ماه سال 1341 در روستای حسام آباد (تازه کند) از توابع شهرستان بهار در خانواده ای کشاورز دیده به جهان گشود. و در سایه پرمهر پدر و مادر مهربان خویش مهر اهل بیت را در دل پرورانید و مادرش که سیده و از اولاد حضرت فاطمه زهراست با شیره جان خود محبت این خاندان را در کامش ریخت.

او دوران دبستان و راهنمایی را در روستای محل زادگاه خود گذراند. او در یازده سالگی پدر گرامی خود را از دست داد و از نوازش دست های گرم پدر محروم گردید. در سال اول دبیرستان به دلیل نبود حامی و پشتیبان مالی و معنوی و از طرفی شروع انقلاب اسلامی و… از تحصیل باز ماند.

شهید بزرگوار صفرعلی هوشیان با شروع انقلاب در صف انقلابیون درآمد و برای به ثمر رسیدن آن زحمت کشید و از نیروهای اولیه سپاه پاسداران گردید تا در صف انقلاب از متجاوزین و فریب خوردگان داخلی دفاع نماید.

این شهید گرامی با شروع جنگ تحمیلی برای دفاع از ایمان و عقیده و انقلاب اسلامی و کشور در مقابل متجاوزین بعثی در خدمت سبزپوشان انقلاب اسلامی بود و از آغازین روزهای جنگ در جبهه حضور پیدا نمود. شهید والامقام هوشیاران در تهذیب روح و نفس خود پیوسته فرامین امام را در گوش خود داشت و از ایمان قلبی بالایی برخوردار بود، در اکثر اوقات در حال تلاوت قرآن بود و با دعا انس عجیبی داشت و دیگران را نیز سفارش به خواندن قرآن می کرد.

شهید سرافراز هوشیاران در سال 1363 بود که تشکیل خانواده داد که حاصل آن یک پسر می باشد. این سردار سرافراز جبهه های حق برای رسیدن به هدفی والاتر از تمام علایق خود گذشت. او در اکثر عملیات های انجام شده حضوری فعال داشت و موثر در خدمت جنگ و جهاد بود و مهمترین وظیفه خود را دفاع از انقلاب می دانست. او به عنوان فرمانده گروهان در آخرین عملیات قبل از عروج ملکوتی اش در عملیات کربلای 4 در خرمشهر و اروندرود در عملیات آب خاکی شرکت نمود و در این عملیات بود که آسمانی گردید. او در گروهان غواصی بود که از دریا به آسمان عروج نمود. او در تاریخ 04/10/1365 در صف لشگریان حسینی بر لشگر کفر صدامی زد تا نام دلاوران ایران اسلامی تا ابد در یادها بماند. او شهادت را با رویی خوش در آغوش کشید. او حتی بعد از شهادتش نیز جبهه های حق را تا سال 77 ترک نکرد تا شکست لشگر دشمن را دیده و بعد به وطن بازگردد.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.