کد خبر : 3595
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۱ تیر ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۷

طرح الگوی کشت با قوت پیگیری می‌شود

طرح الگوی کشت با قوت پیگیری می‌شود
فرماندار شهرستان بهار از پیگیری برای اجرای الگوی کشت خبر داد و گفت: ایجاد گلخانه‌ها، راه‌اندازی صنایع تبدیلی و تکمیلی راهکارهای افزایش تولید با صرفه‌جویی آب است.

به گزارش ایوا بهار به نقل از فارس، مجتبی فیض‌الهی ظهر امروز در حاشیه مانور توانمندی ناوگان برداشت غلات با بیان اینکه بین ۵۰ تا ۷۰ درصد سبد غذایی مردم گندم است اظهار کرد: گندم کالای استراتژیک و پراهمیت است.

وی با بیان اینکه برداشت غلات با حداقل ضایعات با استفاده از دستگاه‌های مدرن محقق می‌شود گفت: کشاورزان نسبت به پرداخت زکات اهتمام ویژه دارند.

فرماندار شهرستان بهار با تاکید بر اینکه در حوزه الگوی کشت وظایفی مهمی در دستور کار است تصریح کرد: ۱۳ هزار و ۳۴۰ هکتار از اراضی شهرستان زیر کشت محصولات کشاورزی است.

وی خاطرنشان کرد: ۲۸۰ هزار تن سیب زمینی، ۵۰ هزار تن گندم و ۳۰ هزار تن جو در اراضی بهار کشت می‌شود.

فیض‌الهی با بیان اینکه استفاده بهینه آب با توجه به تغییر اقلیم ضروری است ادامه داد: ایجاد گلخانه‌ها، راه‌اندازی صنایع تبدیلی و تکمیلی راهکارهایی است که مصرف با صرفه‌جویی آب همراه دارد.

وی به رعایت الگوی کشت تاکید کرد و افزود: پیگیری مجدانه در این امر الزامی است به طوری که افزایش تولیدات با مصرف آب مد نظر باشد.

‌‌فرماندار شهرستان بهار در بخش پایانی یاداور شد: مصرف ۱۰ هزار تن از گندم تولیدی شهرستان به مصرف بهار می‌رود و بقیه حدود ۸۰ درصد در کشور عرضه می‌شود.

پایان پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.