کد خبر : 3737
تاریخ انتشار : سه شنبه ۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۲۶

پیش‌بینی برداشت بیش از ۳۰۰ تن گل‌محمدی در بهار

پیش‌بینی برداشت بیش از ۳۰۰ تن گل‌محمدی در بهار
مسئول واحد باغبانی جهادکشاورزی شهرستان بهار از برداشت بیش از ۳۰۰ تن گل‌محمدی از مزارع این شهرستان خبر داد.

به گزارش ایوا بهار به نقل از ایسنا؛ شریف مهرابی فهمیم، اظهار کرد: برداشت گل‌محمدی از سطح مزارع این شهرستان آغاز شده و برداشت این محصول رنگ و بوی بسیار زیبایی به مزارع این شهرستان داده است.

وی سطح زیر کشت امسال گل محمدی این شهرستان را  ۵۰ هکتار برشمرد و افزود: در حال حاضر ۵۰۰ نفر به طور مستقیم به صورت اشتغال فصلی در مزارع این شهرستان در حال برداشت گل محمدی هستند ضمن اینکه ۷۰۰ تا ۸۰۰ نفر نیز در فصل برداشت این محصول به صورت غیر مستقیم فعالیت دارند.

مهرابی شریف میانگین برداشت هر هکتار از محصول گل محمدی در مزارع این شهرستان را ۶ تا ۶.۵ هکتار دانست و گفت: از ۵۰ هکتار کشت گل محمدی موجود در شهرستان بهار، میزان ۳۷ هکتار آن به صورت عمده متعلق به یکی از بهره‌برداران گل محمدی این شهرستان بوده که بزرگترین تولید کننده گل محمدی در سطح استان همدان است.

وی با بیان اینکه بیشترین پراکنش باغات گل محمدی شهرستان بهار به باغات و مزارع سمت لالجین اختصاص دارد ،خاطرنشان کرد: در حال حاضر در شهرستان بهار یک واحد اسانس‌گیری گل‌محمدی نیز دارای فعالیت بوده که این واحد اسانس‌گیری، محصول گل محمدی بهره‌برداران را خریداری می‌کند و بهره‌برداران بهاری در رابطه با بازاریابی این محصول خوش عطر و بو مشکلی ندارند.

مهرابی فهیم اضافه کرد: این واحد اسانس‌گیری علاوه بر خریداری محصول گل محمدی شهرستان بهار نسبت به خریداری محصول گل‌محمدی سایر شهرستانها و حتی استانهای دیگر نیز مبادرت دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.