کد خبر : 3611
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۷

۳ حلقه چاه منابع‌ طبیعی شهرستان بهار وارد مدار آبرسانی شد

۳ حلقه چاه منابع‌ طبیعی شهرستان بهار وارد مدار آبرسانی شد
به دستور دادستان بهار به عنوان مدعی العموم و از باب حقوق عامه، سه حلقه چاه منابع طبیعی بهار تا ۱۰ روز به صورت کامل در اختیار آبفا قرار گرفته و پس از آن نیز تا رفع مشکل تنش آبی از این چاه‌ها استفاده خواهد شد.

به گزارش ایوا بهار به نقل از روابط عمومی فرمانداری شهرستان بهار؛ در پی افت فشار آب در نقاطی از شهر بهار، فرماندار شهرستان بهار و دادستان از چاه‌های تأمین آب شرب بهار، چاه‌های منابع طبیعی و تعدادی از چاه‌های کشاورزی بازدید کردند و در این بازدید میزان آبدهی و حجم ذخیره آب بررسی و تمهیدات لازم برای استمرار آبرسانی با کیفیت و کافی اتخاذ شد.

دادستان بهار در این بازدید گفت: با توجه به افت آب‌های زیرزمینی در شهرستان بهار باید برای تأمین آب در سالیان آینده تمهیدات لازم اندیشیده شود.

️ایمان شکوهیان تصریح کرد: عدم نظارت جهاد کشاورزی و مجموعه امور آب بر کشت و کارها، یکی از دلایل پایین رفت منابع آبی در شهرستان است و کاهش سطح کشت محصولات پر آب بر و جلوگیری از کشت دوم محصولات کشاورزی به تثبیت منابع آبی کمک خواهد کرد.

️وی اظهار کرد: بنا به وضعیت کنونی منابع آبی در شهرستان بهار با کشت دوم به شدت برخورد می‌شود و دستگاه قضا با کسی تعارف ندارد.

️شکوهیان تأکید کرد: به منظور کنترل و جلوگیری از استفاده بی‌رویه از آب‌های زیرزمینی و ضرورت اندازه‌گیری حجم واقعی آب برداشتی، بهره‌برداران کشاورزی موظف به نصب کنتور آب بر روی چاه‌های کشاورزی هستند و میزان برداشت از منابع آبی باید طبق قانون صورت گیرد.

️وی تصریح کرد: علاوه بر اقداماتی که در استان به منظور تأمین آب صورت می‌گیرد باید به موازات آن، خط انتقال تالوار و سهمیه آب شهرستان از این محل پیگیری شود چراکه منابع آبی شهرستان، در سالیان آینده پاسخگو نخواهد بود و نیازمند منابع آبی پایدار و بلندمدت است.

فرماندار شهرستان بهار  هم خواستار برنامه‌ریزی مدون دستگاه‌های مرتبط برای جلوگیری از تنش آبی شد و گفت: کارشناسان گزارشی از کمبودها، بحران کنونی و پیش بینی وضعیت سال آینده را تدوین کنند.

مجتبی فیض‌اللهی اضافه کرد: استفاده از آب های زیرزمینی، حق همه مردم است و نباید اجازه داد به صورت بی‌رویه و بدون استراحت از منابع زیرزمینی برداشت شود.

وی یادآور شد: به منظور رفع بحران کم آبی، در هفته آینده جلسه‌ای با حضور مدیران کل آب منطقه‌ای و امور آب و نماینده مجلس برگزار و تصمیماتی اتخاذ خواهد شد.

انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.