کد خبر : 1693
تاریخ انتشار : شنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۲

افتتاح نخستین طرح پیشخوان کتاب استان در شهرستان بهار

افتتاح نخستین طرح پیشخوان کتاب استان در شهرستان بهار

افتتاح نخستين طرح پيشخوان کتاب استان در شهرستان بهار


مدير کل کتابخانه‌هاي عمومي استان همدان از افتتاح نخستين طرح پيشخوان کتاب در روستاي دينارآباد شهرستان بهار خبر داد.

به گزارش ايوا به نقل از روابط عمومي اداره‌کل کتابخانه‌هاي عمومي استان همدان، عاطفه زارعي از افتتاح نخستين طرح پيشخوان کتاب در شهرستان بهار خبر داد و اظهار کرد: اين طرح در روستاي دينارآباد شهرستان بهار افتتاح شد.

وي با بيان اينکه طرح پيشخوان کتاب گامي مؤثر در راستاي ترويج فرهنگ کتابخواني و گسترش عدالت فرهنگي است گفت: با اجراي آن مي‌توان خدمات فرهنگي را در روستاهاي فاقد کتابخانه ارائه داد.

مديرکل کتابخانه‌هاي عمومي استان همدان خاطرنشان کرد: با اجراي اين طرح در هر روستا نياز به همياري دهياري وجود دارد به همين دليل با همکاري دهياري روستاي دينارآباد مکاني در نظر گرفته و پيشخوان کتاب اجرا شد.

وي با بيان اينکه دو قفسه کتاب براي سهولت دسترسي اهالي روستا به خدمات فرهنگي و اطلاع‌رساني در اين فضا تعبيه شده است گفت: کتابخانه علامه طباطبايي لالجين به عنوان کتابخانه معين 500 جلد کتاب مورد نياز اين پيشخوان را در يک دوره زماني به صورت اماني تامين و اداره کل کتابخانه‌هاي عمومي استان نيز با اهداي بيش از 250 جلد نشريه بر غناي آن افزوده است.

زارعي با بيان اينکه به حمايت از پيشخوان دينار آباد ادامه خواهيم داد افزود: اهتمام ويژه‎اي بر تجهيز اين کتابخانه خواهيم داشت تا اهالي روستا از خدمات فرهنگي بهتري بهره‌مند شوند.

وي با اشاره به اينکه ترويج و توسعه فرهنگ کتابخواني به هم‌افزايي و حمايت دستگاه‌هاي اجرايي نيازمند است چرا که با افزايش آگاهي اهداف تمام سازمان‌ها با سهولت بيشتري محقق مي‌شود گفت: روستاي دينارآباد با 2 هزار و 500 نفر جمعيت در دو کيلومتري شهر لالجين واقع شده است.

انتهاي پيام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.