کد خبر : 3711
تاریخ انتشار : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۱۳

تکمیل چهاربانده همدان- بهار- گل‌تپه- علیصدر نیازمند تامین اعتبار

تکمیل چهاربانده همدان- بهار- گل‌تپه- علیصدر نیازمند تامین اعتبار
نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس گفت: چهاربانده کردن مسیر همدان- بهار- گل تپه- علیصدر به عنوان یکی از مسیرهای استراتژیک، حادثه‌خیز و پرخطر غرب کشور و یکی از مطالبات چندین ساله بزرگ و مهم استان همدان بود که اکنون در حال اجراست و برای تکمیل باید اعتبار آن تامین شود.

به گزارش ایوا بهار به نقل ایسنا ؛ فتح‌الله توسلی امروز شنبه اول اردیبهشت در شورای اداری شهرستان بهار، با تأکید بر مدیران دستگاه‌های اجرایی مبنی بر تعیین نقشه راه و هدف‌گذاری برای مجموعه خود اظهار کرد: نیاز است مدیران گزارش دقیقی از عملکرد و برنامه خود ارسال و ارائه کنند چراکه به طور قطع این امر برنامه‌ریزی و جذب اعتبارات بهتری را برای حوزه این شهرستان به همراه  خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه بازگشت اعتبارات تملک دارایی سرمایه‌ای به خزانه پذیرفتنی نیست، تصریح کرد: نقش مدیران شهرستانی در برنامه‌های توسعه و پیشرفت شهرستان باید بسیار پررنگ و تأثیرگذار باشد و بی‌اطلاعی مدیران در رابطه با اعتبارات و اولویت‌های شهرستان به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست.

توسلی با بیان اینکه استان همدان به ویژه حوزه انتخابیه ظرفیت بالایی در صنایع تبدیلی دارد، افزود: اقلیم شهرستان‌های بهار و کبودراهنگ کشاورزی است اما به علت تغییر اقلیم و خشکسالی محیط جدیدی ایجاد شده که این شرایط را برای ما سخت‌تر کرده است و باید فکری برای صنایع تبدیلی شود.

وی با انتقاد از عملکرد بانک‌ها مطرح کرد: عملکرد برخی از بانک‌ها در بخش تسهیلات تکلیفی و اشتغال و سرمایه‌گذاری قابل‌قبول نیست و موجب ایجاد نارضایتی‌هایی شده است لذا نظارت دوچندان  بر عملکرد بانک‌ها ضروری است.

نماینده بهار و کبودراهنگ در خانه ملت در ادامه با اشاره به  وضعیت استان و اینکه ۹۶ درصد درآمد استان همدان از محل مالیات است، گفت: عمده مالیات در استان در سه بخش مالیات بر شرکت‌ها، ارزش افزوده و مشاغل و حقوق کارکنان است و ما تکلیف داریم درآمدهای غیرمالیاتی را افزایش دهیم.

وی با اشاره به نامگذاری شعار سال با عنوان “جهش تولید با مشارکت مردم” خاطرنشان کرد: باید از اقتصاد نفتی فاصله گرفت و امکانات کشور و منابع بانک‌ها را به چرخه تولید اختصاص داد چراکه جهش تولید و مشارکت مردم، به عنوان نقطه هدف در اقتصاد به شمار می‌رود.

توسلی با بیان اینکه مشارکت مردم یعنی مردم در اداره کشور نقش داشته باشند، افزود: بیش از ۱۰ سال است که مقام معظم رهبری شعارهای سال را اقتصادی نامگذاری کردند و همانگونه که فرمودند یکی از مسائل اصلی کشور اقتصاد است و همه ما وظیفه داریم در این رابطه تلاش بیشتری داشته باشیم.

وی گفت: مسئله اقتصاد یکی از دغدغه‌های مهم همه مسئولان نظام است، حل این مسئله در اولویت قرار داشته و دارد تا مردم در زندگی خود مضیقه و مشکلات معیشتی نداشته باشند.

نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس در ادامه با اشاره به عملیات مقتدرانه و پیروزمندانه نیروهای مسلح کشورمان در پاسخ به اقدامات تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی اظهار کرد: رژیم صهیونیستی بارها اقداماتی علیه منافع ملی کشورمان انجام داده و شماری از مستشاران نظامی را به شهادت رساند لذا اقدام نیروهای مسلح در پاسخ به این تجاوزات انجام شد.

وی افزود: اتفاقات اخیر دو ضربه اساسی به رژیم صهیونیستی وارد کرد یکی از درون که حلقه‌های امنیتی آنها را درهم شکست و نیروهای مقاومت حصار پیچیده آنها را شکست و دیگری از برون که جمهوری اسلامی و جبهه مقاومت به صورت هماهنگ عملیاتی را انجام دادند که در تاریخ رژیم صهیونیستی بی‌سابقه بود چراکه حمله پهپادی و موشک‌های بالستیک دوربرد با سوخت مایع و جامد از نقاط دوردست مرزهای این رژیم پرتاب شد و ایران با حملات ترکیبی مواضع این رژیم را در مناطق مختلف مورد هدف قرار داد.

انتهای پیام/

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.